pondelok 15. februára 2010

Alchymista

Včera cestou vo vlaku som si prečítala knihu Alchymista od Paula Coelha. Je veľmi zaujímavá, filozoficky ladená, skrátka odporúčam. Vraj je to najpredávanejsšia kniha v portugalskom jazyku. (nebojte sa, čítala som ju po slovensky, portugalsky neviem)

Vyberám z nej dve myšlienky, ktoré ma zaujali. Nie sú to presne citácie, nechce sa mi to teraz hľadať(musela by som čítať asi odznova:D). A taktiež to vôbec nie sú hlavné, ani bočné myšlienky knihy, len sú tam spomenuté a ja som sa v nich našla.

1. Kto má peniaze nebude nikdy viac sám.

Svätá pravda, dnes som si spomenula na to, keď ma spolužiak pozýval na lyžovačku a ja som mu musela bohužiaľ ako vždy povedať - nemám za čo

2. Mám rád svoj život, páči sa mi čo robím. No neviem či mám rád aj to, čo by mohlo byť a preto to musím skúsiť. (toto bolo asi dosť nepresné)

Často som totiž príliš zvyknutá na niečo, čo nemám odvahu meniť, lebo sa bojím, že zmena by nemusela byť pozitívna. Takže toto je proste ako rada myslená konkrétne pre mňa.


Bella

1 komentár:

  1. taky se chystám, že si ji přečtu:) už se na to těším! a děkuju za komentář...:)

    OdpovedaťOdstrániť