utorok 9. februára 2010

reklama


Dnes som prvý krát videla v TV reklamu na deti v Keni, ktorým máme dať šancu vyrásť, poskytnúť im kvalitnejšie a vyššie vzdelanie (vyzbierané finančné prostriedky umožnia domovu otvoriť strednú odbornú školu, zakúpiť do nej zariadenie, učebné pomôcky, školské uniformy a financovať plat kvalifikovaných učiteľov,
Pýtam sa, je naše školstvo skutočne na tom natoľko dobre, že máme peniaze podporovať deti v Keni. Áno žijeme vo vyspelej krajine (relatívny pojem) a mali by sme podporovať menej rozvinuté krajiny (akou je napríklad aj Keňa), ale myslím si, že najskôr by sme si mali spraviť "poriadky" doma. Naši učitelia (aj keď sú už ako doktori, večne sa sťažujú na nízke platy, ale sú ľudia, ktorí majú polovičné až tretinové) podľa môjho názoru sú nedocenení. Sú to, po rodičoch, najvýznamnejšími osobami, ktoré majú vplyv na naše názory, na naše správanie sa voči ostatným. Niekedy sú učitelia jedinými, kto nás vychováva, keď rodičia na jednej strane všetko dovolia svojim ratolestiam (ktoré sú potom rozmaznané a nevedia komunikovať so svojimi rovesníkmi, najmä ak je dieťa jedináčik) a na strane druhej sú im ich deti ľahostajné. Nie som učiteľkou, ani v rodine nemám žiadneho učiteľa, no napriek tomu si myslím, že sú nedocenení. Za seba môžem povedať, že v mojom mladšom veku všetko, čo mi povedal učiteľ som považovala za pravdu a nezmýšľala som sa nad tým, či to tak v skutočnosti aj je. Jednoducho učiteľ to povedal a tak to bude pravda (postupom času sa to týkalo už iba učiva a ešte neskôr som začala rozmýšľať aj o tom, či je to pravda). Stalo sa mi to párkrát aj na univerzite, že som slepo verila prednášajúcemu a keď som sa potom nad tým zamyslela, nie so všetkým som sa stotožnila. Ale podstatou je, že vyučujúci má veľký vplyv na naše rozmýšľanie a životné nasledovanie.
Tento článok však nemal byť o situácii našich učiteľov, ale o tom, že keď budeme mať na našich školách dostatočné vybavenie, plne kvalifikovaných učiteľov (najmä jazykov, lebo ako sa v poslednej dobe ukazuje: kto vie jazyk, nejde učiť a nájde si omnoho lepšie platenú prácu), kvalitné a aktualizované učebnice (nie z roku 5), ktoré zaujmú žiakov a budú mať radosť vzdelávať sa, keď bude ponuka práce ekvivalentná s dopytom, potom vzdelávajme aj ostatné deti vo svete. Na tej stránke je síce, že deti si chcú stať kaderníčkou, tesárom a učiteľom ale nie sú práve toto nedostatkoví ľudia na našom trhu práce?

P.S. dalo by sa o tom ešte veľmi veľa písať a zájsť do rôznych detailov, o tom však možno inokedy

P.P.S. ak im pošlete 1€, počítajte s tým, že ak sa k dieťaťu dostane 40 centov, tak to bude veľa, niekto totiž musí zaplatiť webovú stránku, operátora, reklamu a inú propagáciu, ľudí, ktorí pracujú v organizácii, účty v banke a kopu ďalších vecí, ktoré nikto nikdy nezverejní...

Nela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára